Отворена царинска линија

NCTS

ПКГ

 

AEO

 

Cefta Trade Portal

буџет

 

Семинари



Najvažniji konktakti

Студија мерења времена

 

Заједничке акције смањују број миграната на граници

понедељак, 08 октобар 2018.

О томе са каквим случајевима се сусрећу цариници на граничним прелазима када је у питању кријумчарење миграната, на које све начине мигранти покушавају да пређу границу, као и о значају искуства цариника и опреме којом располажу како би спречили такве покушаје, говорио је за гледаоце емисије ''Свитање'' телевизије Пинк 8. октобра 2018. године  координатор Одељења за сузбијање кријумчарења Управе царина Владимир Ковачевић.

 

 

Ковачевић је истакао да је на територији Републике Србије тренутно смањен број покушаја миграната да илегално пређу границу, чему доприносе заједничке акције са Европолом и Министарством унурашњих послова Србије, као и акција која се једном годишње спроводи са DCAF-ом у којој контролни органи Европе учествује у контроли робе, возила и путника на територији Србије, а акценат се ставља на спречавање кријумчарења миграната. Последњи извештај у мају ове године показао је да је кријумчарење миграната у паду.

 

 

О томе каквом се све ризику излажу мигранти како би дошли на жељено одредиште, објаснио је Ковачевић кроз сликовити пример недавног покушаја двојице миграната да се превезу преко границе сакривени испод шасије камиона који је из Турске превозио робу ка Аустрију.

 

 

Он је описао да се цариници суочавају са најразличитијим ситуацијама, јер мигранти вребају и користе тренутке када возач напусти камион  да се убаце у товар а да претходно немају никаква сазнања о томе шта камион превози и да ли је товар штетан по њихово здравље.

 

 

''Обучавамо наше људе да на основу анализе ризика профилишу путничка и теретна возила која су, у конкретном случају, интересантна односно сумњива за кријумчарење миграната. То није једноставно јер мигранти не бирају камионе, већ чекају прву прилику, тј камион који је возач напустио, како би насилним путем ушли у товар, што подразумева да секу пломбе, цираде, затим их спајају иглама или лепе, тако да на тим местима тражимо индикаторе за контролу'' – објашњава Ковачевић.

 

 

Водитељка је констатовала да је управо мобилни скенер открио мигранта испод шасије, што је координатор Одељења за сузбијање кријумчарења и потврдио рекавши да поред тога што је откривено једно кривично дело, спречен је и велики ризик да се угрози живот мигранта који је дословно висио испод камиона.

 

 

''Царински посао није тешка наука, али захтева знање и искуство, као и сваки посао у животу.
Пре свега, од великог значаја су добре обуке запослених, где кроз разне тренинге уче шта су то индикатори ризика, како да профилишу путнике и возило, да ли је њихова рута логична, да ли је економска исплативост одређене пошиљке, и бројни други показатељи који могу да изазову сумњу. Када је реч о кријумчарењу миграната, најчешће их откривамо у камионима, у чак 90 одсто случајева, медјутим, постоји и тих 10 одсто где се они могу открити у аутомобилима, возовима, и другим превозним средствима.''

 

 

 

На питање да ли је тачно да цариници мигранте најчешће затичу у камионима којима управљају турски држављани, као и да ли се то може приписати непажњи или се ради о сарадњи, Ковачевић је одговорио: ''Разлог због чега се мигранти чешће откривају у камионима турских регистарских ознака је управо тај што је на рути из Турске прва пауза за одмор углавном на територији Србије, а како је то једини начин да мигранти уђу у товар, тако их у турским камионима најпре и налазимо. Међутим, у већини случајева возачи камиона нису информисани нити знају да ли су мигранти унутра и често се дешава да сами пријаве да су чули гласове који допиру из товара или да су приметили да је пломба оштећена.''

 

 

Ковачевић се затим осврнуо на чињеницу да све што доноси новац, као што је и кријумчарење миграната, утиче на појаву организованих група које се тиме баве. У сузбијању поменутих кривичних дела од великог значаја су заједничке акције царине и полиције, где најчешће полиција дође до информације, а Управа царина је ту да, пре свега захваљујући мобилним скенерима, спроведе контролу и олакша посао.

 

 

На крају гостовања, координатор Одељења за сузбијање кријумчарења је истакао добре резултате царинске службе и подвукао да се, без обзира на висок степен контроле у оквиру Европске уније, Србија налази у предности јер још увек постоје прелази где возила морају да се зауставе и где се спроводи контрола свих улазних и излазних возила и путника.

 

ППС образац


План развоја царинске службе
Синдикат
  

250 на 3030

 

Сва права задржана 2009 © Република Србија - Министарство финансија и привреде - Управа Царина