Отворена царинска линија

NCTS

ПКГ

 

AEO

 

Cefta Trade Portal

буџет

 

Семинари



Najvažniji konktakti

Студија мерења времена

 

 

Гранични прелаз Шид: без гужви након новогодишњих празника

петак, 11 јануар 2019.

У емисији „Јутро са Сањом“, емитованој 11. јануара 2019. године на ТВ Студио Б, шеф граничног прелаза Шид Горан Ђоровић разговарао је са новинарком Сањом Лубардић о стању на овом прелазу након празника, али и о „живом товару“ који цариници често проналазе у камионима, као и о примерима најзанимљивијих заплена.

 

 

Констатујући да су новогодишњи и божићни празници иза нас, саговорник из царинске службе је објаснио да се у наредном периоду не очекују никаква задржавања, нити веће групе путника како на улазу, тако ни на излазу из земље.

 

''Чињеница да је сезона празника на измаку директно утиче на смањен број путника преко граничних прелаза. Од католичког до православног Божића број путника који прелазе границу расте, јер смо на рути која повезује земље Западне Европе са Турском и Бугарском, одакле потиче велики број људи који раде у иностранству, а путују кући за празнике. Исто се може рећи и за Србе који живе у иностранству, а враћају се на радна места после Божића који се прославља по Јулијанском календару'', рекао је шеф Горан Ђоровић и додао да на Шиду тренутно нема задржавања ни у путничком ни у теретном саобраћају.

 

 

Иако је капацитет Шида далеко мањи од Батроваца, статистика показује да годишње преко тог прелаза пређе више од милион и по путника, око 500.000 путничких возила и преко 160.000 теретних, а задржавање путника ни за време највећих гужви није дуже од два сата.

 

"Упркос томе што смо по капацитету мањи прелаз од Батроваца, успевамо у великој мери да растеретимо промет на том прелазу,  мада би ситуација била и боља када би Шид имао још већу пропусну моћ, што је инфраструктурни изазов који Управа царина не може сама да реши'', објаснио је Ђоровић.

 

Он је путнике посаветовао да избегавају ударне термине за путовање, те да, уколико могу, не крећу на пут петком и викендом. Напоменуо је такође да преко сајтова АМСС путници могу уживо да прате тренутно стање на граничним прелазима и донесу одлуку о рути путовања, а уколико примете велике гужве на Батровцима и Шиду, могу да одаберу неки од  алтернативних прелаза ка Хрватској, попут Сота и Љубе.

 

 

На питање о честим километарским колонама камиона који сатима чекају на граници, Ђоровић је одговорио да су узрок томе пограничне службе суседне Хрватске, а слична ситуација је и на великом прелазима ка Мађарској, које се правдају повећаном контролом због миграната, што одузима доста времена.

 

''Стога се понекад чини да сав труд који улажемо са наше стране да се промет убрза остаје невидљив, али се надамо да ћемо договором са суседним пограничним службама успети да нађемо решење, како бисмо и путницима и превозницима смањили чекање на граничним прелазима'', истакао је шеф граничног прелаза Шид и додао да нам до тада не преостаје ништа друго него да све замолимо за стрпљење и разумевање, јер та ситуација не зависи од нас.

 

Врло честа сцена за царинике на Шиду су мигранти скривени у товарима камиона који путују ка некој од земаља ЕУ. Њих је на Шиду прошле године, захваљујући појачаним контролама, било мање него пре годину-две, док је на нивоу целе Управе царина током 2018. спречено око 830 покушаја илегалног преласка преко границе.

 

 

''Ми смо на Шиду у неколико наврата били сведоци екстремних случајева, као што је онај када су два мигранта покушала да пређу границу закачени испод камиона. Гледаоци треба да знају да је то изузетно ризично – како због издувних гасова и могућности да паднете и завршите под точковима камиона, тако и због хладноће. Када смо извукли ту двојицу, били су промрзли и скоро потпуно укочени“, нагласио је Ђоровић.

 

Он је потврдио да је искуство кључно за откривање сумњивих путника и товара, те да  искусан цариник на лицу места мора да анализира све доступне устиске и информације.

 

''Повода може да буде безброј: од тога како се путник понаша, да ли је сувише нервозан или пак сувише смирен, шта превози у аутомобилу, зашто иде на дужи пут, а носи само пар ствари или на краћи, а изгледа као да се сели. Цариници, дакле, трагају за било каквом нелогичношћу'', објаснио је он.

 

 

Говорећи о царинској пракси на том прелазу, Горан Ђоровић је рекао да иако Шид нема довољно простора да смести мобилни скенер, који се готово непрестано налази на оближњим Батровцима, цариници имају могућност да када у нешто озбиљно посумњају – возило пошаљу тамо на скенирање.

 

''Десило се да је један наш цариник помислио да се у наизглед обичном комбију налази нешто сумњиво и послао га је на детаљан преглед скенером, када се испоставило да комби има дупле странице и да се у њима крије чак 47 кг марихуне. Тај комби је ишао из Приштине ка Немачкој, превозећи кућишта за камине – а заправо је имао направљене дупле бочне странице из којих смо извадили чак 44 пакета марихуане'', испричао Ђоровић  новинарки.

 

Шеф прелаза Шид навео је још један необичан случај велике заплене када су цариници у камиону који је из Бугарске ка Италији превозио телескопску дизалицу у деловима, захваљујући скенеру, у њој открили чак 21.000 боксова кријумчарених цигарета.

 

 

За крај разговора новинарка је гледаоце подсетила на то да се залагањем царинске службе у државну касу годишње слије више од половине приходованог новца, уз похвалу упућену Управи царина да је једна од најбитнијих државних служби, а уједно и највећи пунилац буџета.

 

ППС образац


План развоја царинске службе
Синдикат
  

570 на 3030

 

Сва права задржана 2009 © Република Србија - Министарство финансија и привреде - Управа Царина