Отворена царинска линија

NCTS

ПКГ

 

AEO

 

Cefta Trade Portal

буџет

 

Семинари



Najvažniji konktakti

Студија мерења времена

 

 

Увоз олдтајмера

понедељак, 11 фебруар 2019.

У Србију је прошле године увезен 91 олдтајмер, а најстарији аутомобил регистован у 2018. години био је "Форд А" из 1931. године. Возила од историјског значаја и колекционарски примерци могу да се увозе без обзира што не испуњавају услове прописане нормом ЕУРО 3. У Управи царина за Тањуг кажу да се олдтајмерима сматрају возила произведена пре 30 и више година, очувана и одржавана у оригиналном и исправном стању и која представљају својеврстан споменик техничке културе и традиције.

 

 

Као доказ да се ради о таквој врсти возила потврду издаје Музеј аутомобила у Београду, чији су оснивачи Скупштина града и власник збирке историјски значајних аутомобила и архивске грађе о развоју аутомобилизма у Србији Братислав Петковић.

 

Петковић каже да се сада највише увозе олдтајмери из САД где је, додаје, најбоље и најстабилније тржиште за набавку аутомобила и где је произведено највише возила у свету. "Увозе се и из Канаде. Углавном амерички континент је највећи ресурс за олдтајмере", рекао је Петковић и додао да има и аутомобила из Италије, која је значајан произвођач, као и из Француске, Немачке, док их је мање из Велике Британије.

 

 

Он је додао да су у свим европским земљама олдтајмери скупљи од 20 до 50 одсто него у Америци. Сматра да је Музеј аутомобила, најмлађи технички музеј у Србији, основан 1994. године, одиграо пресудну улогу за омогућавање увоза олдтајмера и наводи да тај музеј излази у сусрет царинским органима. "Музеј даје мишљење, царина тражи потврде да ли је аутомобил у оригиналном стању, да ли је то тај модел. Музеј поседује и велику литературу и базу података о свим возилима која су произведена од самог почетка до данас", рекао је Петковић. Каже да постоје и реплике, те да Музеј утврђује да ли је реч о оригиналном примерку.

 

"Углавном се увозе аутомобили који нису неке велике вредности, али кроз време они ће постати интересантни са неке техничке стране. Кад сам ја почео да купујем 1965, неко не би дао пет пара за неки ''форд'' из 1927. године, а мени је то било интересантно. Радије сам то купио него неки нов аутомобил. Скоро никада нисам возио нов ауто", каже Петковић.

 

 

Навео је да, на пример, Енглеска отвара сваке године по један музеј аутомобила, да их је у САД више од сто, али да ретко који имају неко возило с бензинским мотором произведено крајем 19. века. У његовој колекцији је, каже, најстарији модел "Марот-Гардон" из 1897. године, а од "млађих" модела "Ферари" из 1978. године. Сматра да у савременим моделима аутомобила има превише електронике.

 

"Квалитет се, наравно, побољшао. Раније пређете 100.000 километара, и то је била граница снова, а сада аутомобли прелазе и 500.000, 600.000, милион километара", рекао је Петковић и навео да се у Музеју аутомобила организују изложбе о развоју електричних аутомобила, као и тематска предавања. Он подсећа на мишљење да само пет одсто људи зна какав му је аутомобил потребан. "Себи ласкам да спадам у тих пет одсто", додаје Петковић.

 

ППС образац


План развоја царинске службе
Синдикат
  

570 на 3030

 

Сва права задржана 2009 © Република Србија - Министарство финансија и привреде - Управа Царина