Otvorena carinska linija

NCTS

NCTS

 

 AEO

 

Cefta Trade Portal

budzet

 

Seminari





Studija merenja vremena

 

Kada je potrebno više vremena da se pošiljka ocarini

ponedeljak, 10 jun 2019.

Zašto se na isporuku pošiljke iz inostranstva nekada dugo čeka, u emisiji „Јutro sa Natašom“, emitovanoj 8. juna 2019. na TV Prva, objasnio je Vladimir Knežević, šef carinske ispostave Pošta Beograd.

 

 

Voditeljka emisije Nataša Miljković iznela je mišljenje uvreženo u javnosti da, kada se roba naruči putem interneta ili nam neko pošalje paket iz inostranstva, na njegovu isporuku se neretko čeka i do mesec ili mesec i po dana.

 

„Isporuka pošiljke, u zavisnosti od doba godine, može da potraje duže, ali ne bih se složio da to traje mesec do mesec i po dana“, istakao je Knežević u razgovoru sa reporterkom i naveo da ukoliko se i desi da neko toliko čeka svoju pošiljku, u pitanju je pojedinačan slučaj.

 

Kako je objasnio sagovornik iz Uprave carina, dešava se da pošiljka iz nekog razloga bude zadržana, a vreme prođe dok se njen primalac ne javi carinskoj ispostavi u čijoj je nadležnosti.

 

 

„U tom slučaju potrebno je da stigne dodatna dokumentacija kako bi se postupak okončao po zakonu. Najčešće se radi o dokazu za vrednost te robe ili dokazu o pravu na uvoz. Međutim, dešava se da stranke često ne dobiju taj poziv, ne stigne im putem pošte i onda pomisle da je pošiljka zastala na carini. Čeka se, u stvari, njihov odgovor, njihova dokumenta koja treba da dostave“, objasnio je Knežević.

 

Prema njegovim rečima, to su ekstremno retki slučajevi, a trenutna situacija je takva da primaoci pošiljki nešto duže čekaju na njihovo prispeće. Razlog su protekli spojeni praznici, prvomajski, kao i pravoslavni i katolički Vaskrs.

 

Odgovarajući na pitanje reporterke koliko paketa stigne dnevno, šef carinske ispostave Pošta Beograd je rekao da u proseku dnevno pristigne više od 500, a nekad i 1.000 paketa, zavisno od doba godine.

 

 

„Oko praznika, najčešće Nove godine, najveći je priliv pošiljki, pa je logično da dođe do zastoja. Ukoliko je nekome pošiljka hitna, najbolje bi bilo da je poruči ranije, pre novogodišnjih i vaskršnjih praznika“, preporučio je on.

 

O tome da li carina otvara svaki pristigli paket, Knežević je naglasio da carinici nisu u obavezi da otvore svaku pošiljku, već samo one koje se iz nekog razloga čine sumnjivim.  S druge strane, paketske pošiljke se sve otvaraju.

 

„Otvaranje pošiljki se naplaćuje, ali je to deo poštanske usluge, sa kojom carina nema nikakve veze“, objasnio je Knežević i dodao da se pod carinskim dažbinama podrazumevaju naplata carine i PDV, koji potom odlaze u budžet Srbije.

 

S obzirom na to da su svi veći praznici prošli, a priliv pošiljki je mnogo manji, šef carinske ispostave u Beogradu je najavio da bi sada i čekanje na njihovu dostavu trebalo da bude daleko manje.

 

 

Na kraju razgovora Vladimir Knežević je preporučio da, ukoliko se zaista desi da neko svoju pošiljku čeka i do mesec i po dana, svakako da treba da se obrati carinskoj ispostavi Pošta Beograd.

 

To se može učiniti bilo putem telefona ili slanjem i-mejla, a do kontakata se može doći preko sajta Uprave carina.

 

Sagovornik iz Uprave carina je napomenuo da bi građani, imajući u vidu da su carinski službenici u stalnom poslu, trebalo da imaju razumevanja ukoliko se nekada ne jave na telefonski poziv.

 

 

S tim u vezi, Vladimir Knežević je preporučio da se za svoju pošiljku radije interesuju slanjem i-mejla, na koji će dobiti odgovor u najkraćem mogućem roku.

 

PPS obrazac


 

Plan razvoja 2017-2020
Krenite na put

 
570 na 3030

Vodič za putnike


 

Sva prava zadržana 2009 © Republika Srbija - Ministarstvo finansija i privrede - Uprava Carina