Otvorena carinska linija

NCTS

NCTS

 

 AEO

 

Cefta Trade Portal

budzet

 

Seminari





Studija merenja vremena

 

Kolona kamiona na prelazu Horgoš

sreda, 11 septembar 2019.

Od ponedeljka je došlo do formiranja duge kolone teretnjaka koji čekaju na izlazu prelaza Horgoš, a o uzrocima te pojave i trenutnom stanju bilo je reči u direktnom uključenju u Јutarnji program RTS, kao i u prilogu emitovanom u Dnevniku 2 RTS.

 

 

Pre nego što se slikom iz studija prešlo na teren, konstatovano je da zadržavanja na putničkim terminalima nema, ali da su na granici sa Mađarskom neuobičajno velike gužve u teretnom saobraćaju.

 

 

Reporter je potom sa lica mesta potvrdio da kamioni na teretnom terminalu prelaza Horgoš čekaju najmanje 6 sati, dok se na Kelebiji zadržavaju najmanje 4 sata. Iako je, kako je rekao, uobičajno da od ponedeljka do petka na izlazu iz zemlje bude više kamiona, kolona od preko 6 kilometara ipak nije očekivana pojava za ovo doba godine.

 

 

Sa Kanjiške petlje sa koje se reporter uključio u program, kolona kamiona je bila jasno vidljiva, a novinar Toni Bedalov je preneo gledalištu svoja saznanja da od ponedeljka jedva trećina uobičajenog broja teretnjaka prolazi kroz granični prelaz Reske – Horgoš.

 

 

Razloge ovog neuobičajno dugog zadržavanja objasnio je u svojoj izjavi za RTS Miroljub Stojković šef carinske ispostave na teretnom terminalu Horgoš.

 

 

''Od ponedeljka je izuzetno usporen rad mađarskih, prvenstveno policijskih, organa. U zadnjih 48 sati mi smo uspeli da propustimo svega 400, 500 kamiona što je duplo manje u odnosu na broj koji mi realno možemo propustiti. Međutim, po informacijama do kojih smo došli, mađarska strana tvrdi da je razlog usporenog rada činjenica da im je zbog nevremena u ponedeljak pao sistem. Mi smo u stalnom kontaktu sa njima i pokušavamo da ubrzamo njihov rad, ali nažalost u tome za sada ne uspevamo'', objasnio je Stojković.

 

 

Novinar je na kraju priloga preneo očekivano nezadovoljstvo vozača kamiona koji, kako kažu, gube vreme, troškovi im se povećavaju i tako postaju nekonkurentni. Zbog dužih zadržavanja na granicama trpe svi koji su uključeni u lanac dopreme robe, a ima i onih vozača koji na Kanjiškoj petlji odustaju od čekanja i vraćaju se nazad, jer im je višečasovno čekanje neizdrživo.

 

 

Podsećamo da carinska služba Srbije nema nikakvog uticaja na stvaranje kolone teretnjaka, jer je proces rada organizovan tako da za izlaznu proceduru svakog pojedinačnog kamiona nije potrebno više od 2,5 minuta. Nažalost, to ne znači mnogo ukoliko je međuzona između dve zemlje neprekidno popunjena, pa kamioni ne mogu da uđu u susednu državu zbog minimalne propusne moći na drugoj strani granice.  

 

PPS obrazac


 

Plan razvoja 2017-2020
Krenite na put

 
570 na 3030

Vodič za putnike


 

Sva prava zadržana 2009 © Republika Srbija - Ministarstvo finansija i privrede - Uprava Carina